Met volle kracht vooruit: Scalia gaat een nieuwe fase in!

Scalia - samenwerking

Na de oprichting in 2017 als carve-out van de hostingactiviteiten van Golden Value Application Development heeft Scalia een intensieve groeifase doorgemaakt. In deze periode hebben we voor verschillende Nederlandse partijen onze diensten mogen leveren en ondertussen stevig verder gebouwd aan onze cloudinfrastructuur en kennisniveau. Scalia is inmiddels uitgegroeid tot een scale-up en dat betekent dat we als organisatie een nieuwe fase ingaan.

Als adviseur en informele investeerder ben ik vanaf het begin bij Scalia betrokken. In de start-up fase heb ik Scalia ondersteund met het maken van de juiste technische keuzes voor onder andere de cloudinfrastructuur. Sinds de zomer van 2020 ben ik aangetreden als Managing Director. Dat betekent dat ik eindverantwoordelijk voor de nieuwe koers waarmee ik Scalia naar de volgende fase loods. Vanuit deze functie bepaal ik de tactiek en stuur onze technische en commerciële teams aan.

Via een investering en de betrokkenheid van de ervaren ondernemer Jan Scholt van Scholt Group uit Valkenswaard zijn ook mogelijkheden ontstaan om de organisatie verder te professionaliseren door specialisten voor Product Management en Operations in dienst te nemen. Zo kunnen we onze opdrachtgevers nog beter van dienst zijn. Inmiddels hebben we Stephanie Bijleveld aangetrokken als Sales Manager en is Sebastiaan Alberts, nu hij zijn rol als CEO heeft overgedragen, verantwoordelijk voor productie, innovatie en strategisch business development.

Voordeel door slimme techniek

Slimme technologie is onze passie. In de opstartfase hebben we daarom bewust gekozen voor een moderne distributed storage en compute-oplossing als fundament van onze dienstverlening. Dit zorgt voor schaalbaarheid en stabiliteit waarmee we samen met onze opdrachtgevers tot het huidige niveau komen en biedt een basis voor de toekomst: we kunnen nu (vrijwel) oneindig schalen zonder in te leveren op kwaliteit. Naast onze cloudinfrastructuur beschikken we inmiddels alweer ruim twee jaar over een eigen nationaal georiënteerd platform voor CDN (Content Delivery Network). Het viel ons namelijk op dat een groot deel van de belasting van cloudinfrastructuren ontstaat door het serveren van content. Dat moest sneller en efficiënter kunnen, zo vonden wij, en zo kwam ons eigen CDN tot stand. Als bijkomstig voordeel hebben we zelfs kostenbesparingen voor onze opdrachtgevers kunnen realiseren.

Media en e-commerce

In deze nieuwe fase richten we ons met een nog scherpere focus op de segmenten media en e-commerce. We hebben de tijd genomen om ons dienstenportfolio juist voor deze twee segmenten te optimaliseren. Deze segmenten hebben onze interesse gewekt omdat deze partijen bij uitstek te maken kunnen krijgen met een stormloop aan bezoekers als gevolg van de inzet van moderne (social) marketing. Onze missie is om opdrachtgevers te faciliteren met geavanceerde technologie en hoogstaande kennis zodat ze onbezorgd en zonder enige belemmering kunnen groeien en innoveren.

Het mediasegment kan door het snel en betrouwbaar uitserveren van content veel profijt ervaren van onze CDN-oplossing en kwalitatief hoogstaande mogelijkheden voor support. Voor de nieuwsvoorziening van een bekende Nederlandse omroeporganisatie hebben we al een succesvolle CDN-oplossing geïmplementeerd.

Voor e-commerce bedrijven met webgebaseerde groeiambities zijn snelle laadtijden van internetpagina’s en schaalbare infrastructuur van essentieel belang om succesvol te zijn. Met ons gedistribueerde cloudinfrastructuur en wijdvertakt CDN-platform, kunnen we dat voor deze doelgroep dan ook met succes leveren.

Bij Scalia geloven we in een eigen cloudinfrastructuur. We zitten graag zelf aan de knoppen, waardoor we onze opdrachtgevers harde garanties kunnen geven ten aanzien van de performance en beschikbaarheid. Het is niet alleen de infrastructuur die ons onderscheidt, minstens zo belangrijk zijn de benodigde kennis en ervaring om het maximale rendement voor onze opdrachtgevers te realiseren. Bij Scalia beschikken we over een team met ervaren en deskundige DevOps en SysOps, die indien gewenst tot op codeniveau onze opdrachtgevers kunnen adviseren. Zo maakt Scalia duidelijk het verschil in vergelijking met andere aanbieders in de markt.

Meedenken zit in ons DNA

Last but not least: Scalia heeft ook een gloednieuwe site, waarop we onze volledige organisatie inclusief volledig dienstenportfolio presenteren. Natuurlijk ook met aandacht voor de markten waarop we ons richten. Het komende jaar gaan we de site nog verder uitbreiden met interessante blogs en leerzame klantcases. Houd onze website daarom in de gaten!

We denken altijd graag met onze opdrachtgevers mee. Wat zijn hun ambities, wie zijn hun afnemers en waar bevinden zich de eventuele bottlenecks? Alleen door ons echt in onze opdrachtgevers te verdiepen, zijn we in staat om state-of-the-art oplossingen te bedenken waarmee ze concurrentievoordelen en kostenbesparingen realiseren. Het is onze missie om onze opdrachtgevers te laten innoveren, groeien en ontwikkelen zonder enige belemmeringen.

(Virtueel) kennismaken?

Wat zijn uw uitdagingen op het gebied van cloud-, netwerk- en containertechnologie? Zijn er bepaalde zaken waar u tegenaan loopt en waar verbeterslagen mogelijk zijn? Graag wil ik u dan uitnodigen om samen met onze technische specialisten online kennis te maken. Of – wanneer het weer kan – op veilige afstand een vrijblijvende kop koffie te komen drinken op ons mooie kantoorkasteel in Nieuwegein. In elk geval hoor ik graag van u!

Door: Arjan Kunstman, Managing Director van Scalia

Meer weten over onze dienstverlening?

Laat dan uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Content Delivery Network (CDN) whitepaper

Vul het formulier in om te downloaden