Even kennismaken
Voor de hosting van de Avaya-telefooncentrales maakt DenCom al ruim twee jaar gebruik van Scalia. “Want zij stellen ons in staat ons werk te doen zoals wíj het willen’’. We hoeven niet meer na te denken over de hosting. Het zit goed in elkaar, is veilig én alle data blijft in Nederland. Een groot voordeel voor ons én onze klanten”, legt Arnoud de Niet, oprichter DenCom, uit.
Scalia trusted by DenCom
- DenCom ontwikkelt in samenwerking met Avaya een Cloudplatform voor Avaya telefooncentrale, dat ze bij Scalia hosten.
- Daarmee bieden zij hun klanten 100% garantie dat álle data in Nederland staat én blijft.
- En willen ze een nieuwe toepassing of hebben ze een vraag, dan is DenCom geen nummer, maar krijgen ze de persoonlijke aandacht die ze verdienen en nodig hebben.
Van telecomaanbieder naar full-service ICT-bedrijf
Arnoud de Niet, oprichter DenCom, is zijn bedrijf in 2003 gestart. Hij vertelt dat ze van oudsher een echt telecombedrijf zijn, maar zichzelf in de loop der jaren enorm ontwikkeld hebben. “We bieden onze klanten niet alleen telecom aan, maar zijn doorgegroeid naar een compleet ICT-bedrijf, met een focus op het verzorgen van bereikbaarheid voor organisaties.” Enthousiast gaat Arnoud verder: “We zijn nooit uitgegroeid.
Op dit moment bouwen we bijvoorbeeld verder aan ons nieuwste communicatieplatform; Taxibooker! Dat gebruik maakt van hedendaagse AI powered bot-technologie waarmee we grote taxicentrales in Europa faciliteren. Zodat hun klanten eenvoudig via WhatsApp een taxi kunnen bestellen. Maar ook buiten Europa wordt deze app opgepikt en dat is natuurlijk een hele mooie ontwikkeling!”
Eigen hostingplatform naar hoger niveau tillen
Arnoud is dagelijks bezig met klantcontact, ondernemen en samen met het team kijken hoe ze ideeën het beste kunnen inzetten voor hun klanten én natuurlijk DenCom zelf. “Eén van deze nieuwe dingen is ons eigen hostingplatform naar een hoger niveau brengen. We hadden namelijk het ‘probleem’ dat wij een veilig Cloudplatform nodig hadden voor de hosting van onze Avaya telefooncentrales. Daarom gingen we op zoek naar een goede Cloud Hostingpartij. En werden we tijdens onze zoektocht al snel getipt om nader kennis te maken met Scalia.”
“Onze klanten zijn niet direct geïnteresseerd in de techniek achter hun telefonieoplossing, het moet gewoon werken. Dat is met onze samenwerking met Scalia nu altijd het geval!”
Cloud Hosting in Nederland is USP
Ze zijn samen gaan zitten om te kijken wat DenCom dan precies nodig heeft en hoe Scalia hieraan kan bijdragen. “Het is écht een partnership. Samen kijken we naar de verschillende mogelijkheden en daarin zijn we allebei bereid om te investeren.” Arnoud gaat verder: “Een groot voordeel is dat Scalia niet alleen een hostingdienst levert, maar bijvoorbeeld ook geografische redundantie biedt. Gaat het onverhoopt mis met een datacenter, dan pakt een ander het over. Zo garanderen wij onze klanten continuïteit. Én -niet geheel onbelangrijk- alle data blijft 100% in Nederland en dat is toenemende mate een eis, mede vanuit het oogpunt van de AVG..”
Geen gedoe
“Scalia heeft korte lijntjes. We zijn geen nummer dat eindeloos moet wachten tot hun ticket door de servicedesk wordt opgepakt. Nee, Scalia is een betrouwbare, toegankelijke partner voor ons. Hebben wij een idee, dan leggen we dat meteen op tafel en sparren we samen over de mogelijkheden. Dat werkt heel plezierig!” Arnoud vertelt dat ze een hele goede relatie hebben. “De complete ervaring klopt. Scalia heeft een goed platform, een goed verhaal en vooral geen gedoe eromheen. What you see is what you get. Ik hou ervan om zaken te doen met mensen die je aardig vindt en ze hebben dan ook nog eens een goed product. Voor mij is het 1+1=3.”
“Bij Scalia ben je mens. Je hebt geen multi-factor authentication nodig om ze te bereiken.”
Vrijheid in ontwikkelen
“Bij veel hostingpartijen krijg je een menukaart waar je uit moet kiezen. En bij DenCom willen we dan net een andere variant of hebben we zelf ideeën hoe je iets slimmer aanpakt. Scalia biedt ons deze vrijheid. Want nu kunnen wij blijven doen wat we altijd al deden; out of the box denken. Zij kennen ons, wij kennen hen. Zien zij bijvoorbeeld ontwikkelingen waar wij gebruik van kunnen maken, dan zijn we de eerste die het horen. En hebben wij een idee, dan is dit voor hen misschien wel een mogelijkheid om een nieuwe feature toe te voegen aan hun Cloud Hosting Infrastructuur. Win-win!”, besluit Arnoud het interview.
Ben jij benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? We leren je graag kennen. Maak hier vrijblijvend een afspraak met ons.